Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
jozef

Регистриран на: 13 Авг 2004 Мнения: 137 Местожителство: Varna
|
Пуснато на: Чет Окт 27, 2005 5:34 pm Заглавие: Да си поговорим за композиция ! |
|
|
Първо, здравейте всички,
благодаря ви че ме приехте във вашите среди !
Ще бъда полезен с толкова колкото мога... ;)
Та, така ето една снимчица от днес,
мислите ли че е сдържана композиционно /демек като по учебник/!
PS: луната е добавена !
С първият си постинг искам да отбележа, че пиша само на кирилица, но ме прощавайте ако допускам грешки ;) |
|
Върнете се в началото |
|
 |
piks

Регистриран на: 07 Ное 2002 Мнения: 2382 Местожителство: sofia
|
Пуснато на: Чет Окт 27, 2005 6:27 pm Заглавие: Re: Да си поговорим за композиция ! |
|
|
jozef написа: |
мислите ли че е сдържана композиционно /демек като по учебник/!
|
ako shte e kato po u4ebnik priloji i mreja za kompoziciqta :P _________________ °
°In an unseen forest they can hide
just like a child's hidden minds° |
|
Върнете се в началото |
|
 |
mim

Регистриран на: 07 Ное 2002 Мнения: 3963 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Пет Окт 28, 2005 9:27 am Заглавие: |
|
|
много зависи от "учебника"
някои пропускат половината от същественото
не е достатъчно да сложиш 2 елемента в падащия диагонал, нужно е да има връзка между тях - визуална, логическа, цветова и т.н.
в момента не мисля че има такава
друго нещо - някои говорят, че падащият диагонал е по-силен, други - че изкачващия се диагона е по-силен, защото влиза в конфликт с посоката на четене и аз за себе си съм склонна да вярвам на второто, но пък изборът на посока много зависи от ситуацията, от внушението, което искаш да предадеш и т.н.
не са лесни тия работи
п.п. тази изкуствено блърната луна ме човърка неприятно
п.п.2 бих искала да знам какви са ти били съображенията в подхождането към тази композиция, ако си си го поставил за цел да бъде композиционно упражнение, така може да разчепкаме още няколко страни на въпроса _________________ и един шоколад увива мармота в станиол |
|
Върнете се в началото |
|
 |
jozef

Регистриран на: 13 Авг 2004 Мнения: 137 Местожителство: Varna
|
Пуснато на: Съб Окт 29, 2005 12:54 am Заглавие: |
|
|
mim: Абсолно съм съгласен за връзката на елементите по диагонала, тук в този пример може да се спори, защото тя е 50 на 50% :)
По въпроса ти за посоката на четенето , вообще не съм й привърженик, с представянето на снимките си винаги търся "внушението" което те ще породят в зрителя, всичко останало е алабала. Няма ли емоция дадена творба, ако щеш да си изпълнил всичките 15 точки от наръчника по фотография, тя ще си остане просто сток :) а не творение, творба, шедьовър или както щете да го наречем :П
Да вземем за пример един от най големите шедьоври в историята "Мона Лиза" :))) като започнем с композицията, кривият хоризонт, погледът и.... хилядите забележки, но внушението е велико, неповторимо и останало в съзнанието на хората!
ПС: да не зачепкваме надълбоко:) снимката я постнах с цел просто едно композиционно упражение и да чуем кой какво мисли за "учебниците" :П |
|
Върнете се в началото |
|
 |
piks

Регистриран на: 07 Ное 2002 Мнения: 2382 Местожителство: sofia
|
Пуснато на: Съб Окт 29, 2005 2:26 am Заглавие: |
|
|
Tova za Mona Lisa me razsmq :)))
qvno si privyrjenik na "teorita" za vnushitelnata i usmivka.... a to ne e bash taka.
Da tyrsish vnushenie i emociq e dobra strategiq, no tozi ti kadyr ne e dobyr primer. _________________ °
°In an unseen forest they can hide
just like a child's hidden minds° |
|
Върнете се в началото |
|
 |
jozef

Регистриран на: 13 Авг 2004 Мнения: 137 Местожителство: Varna
|
Пуснато на: Съб Окт 29, 2005 10:10 am Заглавие: |
|
|
piks: по въпроса за "Мона Лиза" :))) точно прочетох "Шифърът на Леонардо", та оттам се замислих по въпроса :)))
п.п. а за снимката: да нищо не доказвам с нея, просто едно упражнение :))) |
|
Върнете се в началото |
|
 |
mim

Регистриран на: 07 Ное 2002 Мнения: 3963 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Съб Окт 29, 2005 2:04 pm Заглавие: |
|
|
за да постигнеш нужното внушение трябва да използваш и удачната за случая композиция, защото може да искаш да кажеш едно, а да си постигнал друго
точно в Мона Лиза кривият хоризонт, особеното омекотяване създават объркване и загадки, които карат хората толкова векове да й се чудят - това човек ли е или безплътно същество и т.н., всички знаем легендите
по въпроса за учебниците: ако си представим, че това е едно криминале и първите няколко глави ни разкриват 2-3 от доказателствата - например златните сечения, то с всяка следваща добавяме още неща - композиция на линиите, светлината в кадъра, на цвета, на дълбочината..., на всеки един елемент, изграждащ картинката
уф отплеснах се
исках в крайна сметка да кажа, че тъй като никой до момента не е събрал всичко в една книга и ние стигаме до нещата едно по едно, то... ние след узнаването им не тръгваме да разрушаваме научените вече правила, а просто научаваме нови и ги добавяме към предните, надграждаме
туй е мнението ми за момента _________________ и един шоколад увива мармота в станиол |
|
Върнете се в началото |
|
 |
jozef

Регистриран на: 13 Авг 2004 Мнения: 137 Местожителство: Varna
|
Пуснато на: Съб Окт 29, 2005 2:25 pm Заглавие: |
|
|
мим: няма какво да добавя към отговора ти ! респект ! |
|
Върнете се в началото |
|
 |
P E T R O V mnmlst

Регистриран на: 02 Дек 2002 Мнения: 9090 Местожителство: Earth
|
Пуснато на: Съб Окт 29, 2005 2:57 pm Заглавие: |
|
|
Учебниците те определено помагат, но от практиката по-голям учител няма. Не съм видял някой да снима по учебник... Това е една много дълга и забавна тема бай дъ уей. _________________ asenpetrov.com |
|
Върнете се в началото |
|
 |
|